Persbericht Federatief Schuttersconcours in Zevenaar

Uitreiking 1e sponsorbrochure aan het koningspaar Gerard & Ans Polman

Op 15 september 2019 organiseert St. Andreas ’t Grieth het Federatief Schuttersconcours. Circa 2.500 Schutters en muzikanten zullen in het centrum van Zevenaar strijden om de Federatieve Schutterstitels.

Federatief Schuttersconcours
Voorzitter Nicky Thomassen vertelt: “Een Federatief Schuttersconcours (Gelderse Schuttersdag) is een jaarlijks terugkerend evenement voor alle schutterijen die lid zijn van de federatie St. Hubertus. Dat betekent dat er schutters vanuit heel Gelderland naar Zevenaar komen om te strijden om de federatieve titels!”

Uniek evenement in het centrum
Met de organisatie van het concours brengt St. Andreas een uniek evenement naar het centrum van Zevenaar. “Alle wedstrijden, of het nu gaat om de marswedstrijd, vendelen of de schietwedstrijden, worden allemaal in het centrum van Zevenaar gehouden.” De wedstrijden voor Bielemannen, vendeliers en marketentsters vinden plaats op het Kermisterrein aan de Oude Doesburgseweg, het Raadhuisplein staat in het teken van de muziekwedstrijden en op het parkeerterrein van Jumbo Heemskerk wordt schietwedstrijden gehouden.

Voorbereiden
De voorbereiding voor het concours zijn inmiddels van start gegaan. Thomassen: “We hebben een aantal commissies gevormd. Elke commissie zorgt voor de organisatie van een onderdeel van het concours. Natuurlijk kunnen we alle hulp goed gebruiken, dus mocht iemand zich als vrijwilliger willen inzetten voor dit unieke evenement dan horen we dat graag!”

St. Andreas is te bereiken via secretaris hoofdcommissie, Theo Aaldering op mailadres: concours2019@st-andreas-grieth.nl.